INFORMACJA
W związku z wejściem w życie od 16 września 2024 r. ustawy o zmianie ustawy o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa oraz ustawy o świadczeniu uzupełniającym dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji (Dz. U. poz. 1246), informuję, że:
Świadczenie wypłacane będzie przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego sołtysom i byłym sołtysom, którzy:
- pełnili funkcję sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przez okres co najmniej 7 lat,
- uzyskali odpowiedni wiek emerytalny: w przypadku kobiet 60 lat, zaś w przypadku mężczyzn 65 lat,
- nie byli skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione w związku z pełnieniem funkcji sołtysa.
Przy ustalaniu okresu pełnienia funkcji sołtysa nie jest wymagane zachowanie ciągłości pełnienia tej funkcji.
Do wniosku o przyznanie świadczenia należy dołączyć zaświadczenie wydane przez Burmistrza Miasta i Gminy Izbica potwierdzające okres pełnienia funkcji oraz oświadczenie wnioskodawcy o niekaralności za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione w związku z pełnieniem funkcji sołtysa.
W przypadku gdy dokumenty potwierdzające pełnienie funkcji sołtysa nie zachowały się w archiwum Urzędu Miasta i Gminy Izbica, Burmistrz wydaje postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia ze względu na brak danych potwierdzających okres pełnienia funkcji. Postanowienie to należy dołączyć do wniosku o przyznanie świadczenia.
Gdy wnioskodawca nie dysponuje potwierdzeniem okresu pełnienia funkcji sołtysa, do wniosku należy również dołączyć oświadczenia 3 osób zamieszkujących w sołectwie w czasie gdy pełnił funkcję sołtysa.
wniosek o zaświadczenie pełnienia funkcji sołtysa z klauzulą RODO.docx
Więcej informacji na stronie KRUS pod adresem:
Burmistrz
/-/ mgr Jerzy Lewczuk